مقدمه:
فرا شناخت عبارت است از آگاهی فرد بر نظام شناختی خود و کنترل و هدایت آن در ادبیات روان شناسی، شناخت را معمولا˝ مترادف با تفکر می آورند. بنابراین، فراشناخت را می توان آگاهی بر جریان تفکر و کنترل و هدایت آن هم تعریف کرد. جریان شناخت در نظریه روان شناسی شناخت انسان را عبارت می دانند از:
دریافت، پردازش، نگهداری و انتقال اطلاعات، فراشناخت فعالیتی است که کنش های مربوط به چهار عنصر یادشده را در برمی گیرد و بر آنها نظارت دارد.
معلمان در مدارس باید ابتدا دانش آموزان را به روش دریافت، پردازش و نگهداری و انتقال درست اطلاعات فراخوانند و سپس آنها را ترغیب کنند تا جریان فعالیت های ذهنی را که انجام می دهند، مورد بازنگری و اصلاح قرار دهند.
فهرست:
مقدمه
هدف
موضوع: میکروب ها (آغازیان ساده)
مراحل اجرای الگو
مرحله نخست: آماده سازی
مرحله دوم: نظم دهی
مرحله سوم: ارزشیابی
فرا شناخت و کاربردهای آن در آموزش
تعریف یادگیری در رویکرد خبر پردازی :
قوانین یادگیری :
شیوه های یادگیری:
نظام یاد:
انواع حافظه ی دراز مدت:
فرایند های حافظه یا شناخت:
یادآوری و فراموشی:
علت فراموشی در حافظه حسی: بی توجهی
علت فراموشی در حافظه دراز مدت:
نتیجه گیری:
تعریف یادآوری: استفاده از اطلاعات حافظه دراز مدت به صورت :
ویژگیهای کلاسی نورمن _ خبر پردازی:
این فایل به همراه چکیده ، فهرست مطالب ، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمتword در اختیار شما قرار میگیرد
تعداد صفحات : 11
تعداد مشاهده: 2367 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 11
حجم فایل:9 کیلوبایت
دانلود فایل